top of page

Nenechte se zmást falešnými CDP

Nenechte se zmást falešnými CDP! Mnoho platforem se za ně vydává, ale nesplňují klíčová kritéria. Zjistěte, jak poznat skutečné CDP a efektivně využívat zákaznická data.


Pojďme se podívat na časté omyly a falešné náhražky, které se za CDP vydávají:

1. Data management platforms (DMP) nejsou CDP

DMP jsou historicky zaměřené na anonymní data třetích stran, často používaná pro programatickou reklamu. Na rozdíl od CDP neumožňují dlouhodobé uchovávání dat o konkrétních zákaznících a jejich plnou personalizaci napříč kanály.


2. CRM systémy nejsou CDP

CRM je klíčový nástroj pro řízení vztahů se zákazníky, ale nemá kapacitu shromažďovat data ze všech digitálních touchpointů a propojit je do jednoho sjednoceného profilu. CDP naopak dokáže pracovat s daty z různých zdrojů a tvořit ucelené zákaznické identity.



3. Data warehouse a BI nástroje nejsou CDP

Ačkoliv data warehouse a business intelligence (BI) nástroje skvěle uchovávají historická data a umožňují analytiku, nejsou navrženy k aktivnímu řízení zákaznické zkušenosti v reálném čase. CDP umožňuje nejen analýzu, ale i okamžitou aktivaci dat v marketingových a obchodních kanálech.



4. Tag management a analytické nástroje nejsou CDP

Google Tag Manager nebo různé analytické platformy pomáhají sledovat uživatelské chování, ale nepracují s ucelenými zákaznickými profily. CDP jde mnohem dál – propojuje data napříč platformami a vytváří jednotný, akční zdroj pravdy.


5. Emailingové nástroje nejsou CDP

E-mailingové platformy se primárně zaměřují na rozesílku kampaní a správu kontaktů, ale chybí jim robustní integrace dalších klíčových zdrojů dat a funkcí jako flexibilní customer stitching, prostředí pro vlastní datové transformace atd. E-mailingové nástroje sice mohou své možnosti rozšířit, ale standardně nedosáhnou schopnosti vytvořit jednotný „single source of truth” pro celý datový ekosystém ani poskytnout plnou datovou orchestraci a analytiku nezbytnou pro skutečný omnichannel marketing.


Jak poznat skutečné CDP?

Skutečné CDP by mělo splňovat tyto klíčové vlastnosti:

  • Integrace dat z různých online i offline zdrojů, schopnost shromažďovat a sjednocovat data z různých kanálů a touchpointů

  • Sjednocení dat do jediného zákaznického profilu a vytvoření holistického pohledu na zákazníka

  • Možnost okamžité aktivace dat v marketingových nástrojích

  • Normalizace, čištění a obohacování dat

  • Flexibilní nasazení a kontrola nad daty

  • Pokročilé funkce identity resolution pro přesné vytváření zákaznických profilů napříč zařízeními a touchpointy

  • Bezproblémová integrace s existujícími nástroji a s aktuálními marketingovými a datovými nástroji, což umožňuje organizacím využívat stávající technologie bez nutnosti zásadních změn



Nenechte se zmást falešnými CDP – jen platforma splňující tato kritéria vám umožní skutečně efektivně pracovat se zákaznickými daty a budovat personalizovanou zákaznickou zkušenost. Za nás toto určitě splňuje Meiro CDP.


Pokud chcete vědět více o tom, jak vám může skutečné CDP pomoci, kontaktujte nás!



Zdroje:

Comments


bottom of page