Newsletter, který propojuje online a offline svět
- Aneta Jevčič
- 15. 10.
- Minut čtení: 2
Jak jsme s Papelote vytvořili e-mailovou šablonu, která propojila online a offline svět? Hravostí. Přidali jsme ručně kreslené čáry, zvýrazňovače, barvy a prvky,
které probudí emoce. A najednou je z něj e-mail, která vypadá, jako jedna ze stran kreativního diáře.
Jak znělo zadání?
Chtěli jsme vytvořit šablonu, která nebude jen funkční, ale skutečně „papelotí“. Silnější jak po prodejní, tak po brandové stránce. Papelote je haptické, hravé, osobní. A právě tak měl působit i nový newsletter.
Hledali jsme způsob, jak do e-mailu dostat rukopis značky. Papelote má za cíl vracet lidi digitální doby zpátky k papíru – a tahle myšlenka se měla propsat
i do formy. Newsletter měl vypadat, jako by byl napsaný na papír. Ne dokonale narýsovaný e-mail, ale stránka z kreativního zápisníku.
Původní šablona byla přehledná a funkční. Ale chyběl jí přesah do unikátního poslání značky, který udělá ze čtení e-mailu něco víc.

Co jsme změnili
Fixy, zvýrazňovače a barvy
Vizuál newsletteru jsme postavili na ručně kreslených prvcích, tedy jako by někdo vzal fixu a do e-mailu si s chutí čmáral. K tomu zvýraznění textů v odstínech žluté, které působí přesně jako ty, které uděláte žlutým zvýrazňovačem. Výsledkem je e-mail, který se vymyká, a dokonale odráží, kým Papelote je – rájem, který voní papírem. Prvek zvýrazňovače zlepšuje informační hierarchii - zajišťuje, aby důležité informace vynikly, a zároveň funguje jako unikátní brandový prvek.

Přehledná struktura
Texty, produkty i inspirace teď drží pohromadě ve vizuálně jasně oddělených blocích. Oddělovače opět plní jak praktickou, tak brandovou roli.

Propojení inspirace a konkrétní nabídky
E-mail není jen jen nabídkou produktů. Je to stimulace kreativity, která zve ke tvoření. Přináší praktické tipy, jak psát svůj vlastní příběh na listech papíru. To všechno pomáhá čtenáři vidět za hranici zboží – a představit si, co díky němu může vzniknout, kým se díky němu může stát.

Show, don't tell Když značka žije papírem, mělo by to být cítit z její komunikace, napříč všemi kanály. Ne jen vizuálně, ale i ve slovech, v rytmu, v maličkostech.
Fixa, zvýrazňovač, drobný tah vedle textu… to všechno může proměnit obyčejný
e-mail ve zprávu, kterou si člověk zapamatuje.
Ať už je vaše značka jakákoliv, její duše by měla k zákazníkovi promlouvat autenticky a konzistentně na každém kroku, kde se s ní setká.
Emailing je jedno z těch míst.
Pomůžeme vám vytvořit e-mail, který nebude jen „odeslaný“, ale i zapamatovaný.





